Λιβάδια Κοτύλης – Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης

Εύκολη στο πρώτο τμήμα, μέτριας δυσκολίας πλησιάζοντας στην Παλιά Κοτύλη (κατάλληλη όλη το χρόνο)
Πριν ξεκινήσουμε την πορεία μας θα κάνουμε μια στάση στην άκρη του γκρεμού, στο “Χάρο της Κοτύλης” που συνδέεται με μια ακόμα τραγική στιγμή του εμφυλίου.

Από το Πυροφυλάκιο, στην κορυφή Πύργος Κοτύλης, κατηφορίζουμε για λίγο πάνω στη ράχη στρίβουμε αριστερά στο χωματόδρομο και 100 μέτρα πιο πέρα ξεκινά το μονοπάτι που κατηφορίζει φανερό και σηματοδοτημένο μέσα σε όμορφο δάσος.

Μετά από μισή περίπου ώρα βγαίνουμε σε πλάτωμα με δρόμο που οδηγεί δεξιά στο Πάρκο Εθνικής Συμφιλίωσης.

Στόχος του Πάρκου είναι να αναδείξει τον ιστορικό και οικολογικό πλούτο της περιοχής και να συμβάλλει στην κριτική προσέγγιση και την κατανόηση τραυματικών στιγμών της ιστορίας.

Στο νεόδμητο κτιριακό συγκρότημα υπάρχει εκθεσιακός χώρος για την ιστορία και τη φύση της περιοχής, αίθουσα συνεδρίων και δυνανατότητα φιλοξενίας και εστίασης μετά από συνεννόηση.

Απο εδώ ακολουθούμε το χωματόδρομο που φεύγει προς τα νότια ελισσόμενος μέσα σε δάσος και ξέφωτα.

Μετά από 2 χλμ. συναντάμε διασταύρωση αριστερά που οδηγεί σε δροσερή τοποθεσία με ξωκλήσι της Αγίας Παρασκευής.

Λίγο πιο κάτω αφήνουμε το δρόμο και πιάνουμε μονοπάτι πάνω σε ράχη μέχρι τις πλαγιές απέναντι από την Παλιά Κοτύλη.

Ένα τελευταίο τμήμα σε μονοπάτι θα μας φέρει στο μικρό πέτρινο γεφύρι του ερειπωμένου οικισμού, πνιγμένο στην οργιώδη βλάστηση του ποταμού.

Η διαδρομή τελειώνει στην επιβλητική εκκλησία του χωριού αφιερωμένη στον Άγιο Γεώργιο.